Mody i CC

Siema!

To trzecia część cyklu postów o TSH z Bezludnej Wyspy.


Przed przystąpieniem do czytania koniecznie zapoznaj się z poprzednimi postami! c:


Część 1 i część 2.




Mody i CC


Czas powiedzieć dzisiaj trochę o modach do tej gry. Przede wszystkim musicie wiedzieć, że nie każdy mod do The Sims 2 będzie działać bezproblemowo z TSH. I to się tyczy każdej odsłony, nie tylko Wysp. 

Instalacja modów i CC wygląda tak samo jak w przypadku TS2, z tą różnicą, że w Dokumentach szukamy folderu Electronic Arts, a w nim The Sims Historie z bezludnej wyspy.




Modyfikacje

Na liście poniżej wymienię Wam mody z których korzystam oraz podam konkretne wersje. Wszystkie są przeze mnie przetestowane i nie sprawiają mi problemów.


Mody niezbędne:


-No unlink on delete - mod, który musi mieć każdy posiadacz TS2 i TSH. Zapobiega usunięciu danych sima, jeśli zniknie jego nagrobek, a jest to bardzo często błąd. Jeśli nie będziecie mieć tego moda nagrobków może nie dać się odzyskać, a Wasze otoczenie (czyli zapis gry) zostanie zepsute.

-No corrupt death - mod naprawiający wspomnienie o śmierci sima.

-BO No Trash Memories - zapobiega tworzeniu się "śmieciowych" wspomnień.

-Batbox (ffs debugger) - dzięki niemu możemy naprawić wiele bugów lub zresetować simów - patrz post o błędach.

-Anti redundancy - zapobiega tworzeniu się niepotrzebnych NPC, typu opieka społeczna czy kasjer - dzięki niemu wygenerują się oni w takiej ilości, jaka jest potrzebna.

-Smarter EP Check - ten mod jest wykorzystywany przez mnóstwo innych modyfikacji, bez niego nie będą one działać lub będą powodować błędy.

-Ghost Hack - mod do ogarniania duchów, dzięki niemu możecie wybrać, czy dany duch ma straszyć wszystkich, czy też tylko wiedzowych simów. Można również wyłączyć straszenie jakichkolwiek simów. Uwaga! Nie mogłam znaleźć oryginału, więc podrzucam plik z którego korzystam - jeśli gracie na polskiej wersji to będziecie mieć przetłumaczone przeze mnie opcje. 

-Fix na zepsute schematy twarzy - w grze występują zepsute schematy twarzy, przez co simowie posiadający je, przechodząc do następnej grupy wiekowej zmieniają całkowicie wygląd. Ten schemat przenosi się na następne pokolenie i także będzie zepsuty. Dzięki temu modowi naprawicie je, ale dopiero u simów utworzonych po jego wgraniu. Simowie, którzy już posiadają zepsutą twarz nadal będą ją mieli. Więcej o tych schematach możecie poczytać tutaj.

-NAPRAWIONE wersje otoczeń - te oryginalne mają masę błędów. Co prawda to nie mod, ale jest to naprawdę ważna rzecz, więc będę Wam o niej przypominać.  Więcej o tym jak je podmienić możecie przeczytać w moim poście poświęconemu wprowadzeniu do gry.

-Stuck Object Remover - dzięki niemu usuniesz przedmioty, które według gry są ciągle w użyciu mimo, że nie są. Opis działania znajdziesz tutaj, pod koniec posta.


Mody graficzne:

-ShadowFix 0.4 not misty - mod naprawiający czarne kwadraty pod simami. Do jego działania musicie mieć włączone cienie i dobrze ustawiony plik Graphic Rules (o tym ja go ustawić napiszę w kolejnym poście).

-Powiększenie okna CAS - wybierz tylko jeden z plików. Różnią się one wielkością.


-Tekstura oczu od Shady Sparkling Eyes - ale jakich podmianek i dodatkowych kolorów oczu byście nie wybrali - wszystkie będą działać. Tu możecie znaleźć podmianki Maxis Match, a tu realistyczne.

-Podmiana skinów - ja akurat w tej chwili żadnej nie używam, ale wszystkie normalnie działają. Pamiętajcie o jednym - gra skaluje wszystkie tekstury do niższej rozdzielczości i będą one wyglądać gorzej niż w TS2.
Tu znajdziecie podmianki Maxis Match, a tu realistyczne.

-Marriage Postmortum - mod nie jest typowo graficzny, ale może Wam pomóc ogarnąć drzewo genealogiczne simów - jeśli go wrzucicie do gry, to po śmierci małżeństwa pokazuje ich w drzewku jakby nadal byli małżeństwem (żółte kółko), a samo drzewko się nie "rozrywa" (czerwone kółko, więzy zerwane).






Zamienniki kodu testing cheats

W TSH z bezludnej wyspy nie działa kod testing cheats. Ale za to działają jego zamienniki. Tu możecie obejrzeć mój film, w którym pokazuje ich najważniejsze opcje.

-Sim Blender - najmniej rozbudowany, ale przydatny.

-InSimenator wersja OBJ 2.9 - rozbudowany, ale nie aż tak jak Sim Manipulator. Uwaga! Historie działają poprawnie tylko z wersją OBJ, która nie posiada spolszczenia!

-Sim Manipulator - mod posiadający więcej opcji niż InSimenator. Ważne! Musicie wywalić pliki Add On, ponieważ Historie nie lubią się z nimi! Spolszczenie możecie pobrać tutaj.


Przydatne mody:

-Mirror Dickens - służy do sprawdzania ilości dni życia. Pobierzcie wersję Castaway Stories. Klikacie na lustro i wybieracie opcję "Check Sim". Pojawi się okno z ilością dni do końca danej grupy wiekowej.


-Zmieniona długość życia - każda podmiana tego wieku będzie działać, osobiście używam moda jeden dzień, jeden rok od Merty.

-Evie - Genetics - mod na równe dziedziczenie cech, czyli kolorów włosów/oczu.


-Zmienione schematy twarzy - jeśli wrzucicie podmianki, to nowo wygenerowani miastowi otrzymają nowy wygląd.


-Urnstone Spawner - na wypadek zniknięcia nagrobków. Jak je przywrócić przeczytacie tutaj.

-Larger Households - zezwala na więcej niż 8 simów w rodzinie. Wersja EP4 jest zgodna z TSH.

-"Klucze" do pokojów, żeby dostęp do nich miały tylko wybrane osoby. Używam wersji Seasons.


-BO - Feed Baby - mod na karmienie niemowlaków piersią. Używam wersji Special.

-Townie no memory loss - NPC nie tracą pamięci po wprowadzeniu do rodziny.


-Community weddings - mod umożliwiający wzięcie ślubu na parceli publicznej. Niestety, nie mogę znaleźć linku do autora tego moda, więc podsyłam plik z którego korzystam.


-Confess To Cheating - nowa interakcja przyznania się do zdrady. Moje spolszczenie możecie pobrać stąd.

-Just Be Friends - nowa interakcja - można dzięki niej poprosić drugiego sima o zostanie tylko przyjaciółmi. Również spolszczyłam tego moda, łapcie link.

-BO - Kids & Pets Unattended - mod, dzięki któremu po zaniedbane dzieci nie przyjdzie opieka społeczna, która w tej grze występuje. Niestety, ten mod nie działa tak jak w TS2, więc nie możemy naszym simem wyjść do pracy czy na miasto bez zamówienia opiekunki.




Mody urozmaicające rozgrywkę:


-Dee Dee Castaway Tattoos - dzięki tej skrzynce możecie dać simowi wyspiarskie tatuaże. Przydatne, jeśli korzystacie z ciuchów CC. 


-Death by childbirth - dodaje szansę na śmierć przy porodzie. Zainstaluj tylko midgethetree_deathbychildbirth.package

-Real Sickness - zwykłe przeziębienie szybko zamienia się w zapalenie płuc, które jest śmiertelne dla naszych simów.

-Polygamy or marriage of convenience - łuk zezwalający na ślub simów bez związku miłosnego i bez zaręczyn. Umożliwia posiadanie kilku małżonków. Uwaga, w drzewku pojawia się tylko najnowszy nabytek!


-No jealousy at all - brak zazdrości u wszystkich simów. Przydatne jeśli posiadacie moda powyżej.




Custom Content
czyli ciuchy, włosy, makijaże, meble, itd.

Jak już wcześniej pisałam - ta gra skaluje tekstury do niższych rozdzielczości, co sprawia, że wiele CC wygląda gorzej lub źle. 

To po kolei:
-włosy - większość działa bezproblemowo, chociaż najlepiej wyglądają te Maxis Match,
-makijaże - działają, ale tekstury są mocno rozmyte,
-akcesoria typu okulary - działają,
-biżuteria, która jest w katalogu jak ta z podróży - NIE działa,
-makijaż na całą twarz- działa,
-ciuchy - działają tylko te na całe ciało. Te, które mają osobno górę i dół nie działają w pełni, ponieważ nie da się ich założyć. Ciuchy, które nie są robione na bazie tych maxisowych są "zepsute" i wyglądają tak:


Ciuchy Maxis Match od Skell działają bez problemów:


Ciuchy i fryzury ze Store także działają.

-meble - większość działa, oprócz elektroniki. Przedmiotów musicie szukać we wszystkich kategoriach, ponieważ w tej grze inaczej wygląda katalog.


Jak na razie to tyle z mojej strony.

Mam nadzieję, że informacje tu zawarte się Wam przydadzą :D

W kolejnej części napiszę Wam jak uruchomić grę na nowszych systemach! :D

Xao

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz