Typowe błędy

Siema!

To druga część cyklu postów o TSH z Bezludnej Wyspy.

Koniecznie zapoznaj się z częścią pierwszą!



Typowe błędy
(I jak je rozwiązać)


Niestety. Historie z Bezludnej Wyspy są mocno zbugowane.

Tu także występuje "korupcja otoczenia". Żeby jej zapobiec MUSICIE wgrać moda No unlink on delete, warto także zaopatrzyć się w moda No corrupted death memory.

Wrzucenie tego pierwszego jest wręcz obowiązkowe, ponieważ w tej grze...nie ma złotego nagrobka. Jeśli nasz sim umrze ze starości gdzieś na zewnątrz domu, mając platynową aspirację - jego nagrobek zniknie



W środku złota urna,



a na zewnątrz wielkie nic.

Nie byłby to może tak wielki problem, gdyby nie to, że taki nagrobek dosłownie znika. Jeśli nie mielibyśmy tego moda, to otoczenie zostałoby zepsute, ponieważ po utraceniu nagrobka, gra usuwa dane sima.

Nagrobek da się przywrócić modem Urnstone Spawner, ale pamiętajcie, musicie mieć moda nounlinkondelete!





Mod pojawia się w innej kategorii niż w TS2.
Tak jest z wieloma modami, musicie ich szukać we wszystkich kategoriach.


Klikamy na spawner, wybieramy opcję Select Sim i imię sima,
którego nagrobek chcemy przywrócić.


U mnie będzie to Ahuru.


Znów kilkamy na spawner,
po lewej pojawiła nam się opcja przywołania nagrobka sima Ahuru.



Wybieramy ją.


I cyk, mamy go z powrotem :D
Grób domyślnie przywołuje się w formie urny, w wersji zwykłej, nie złotej.


Kolejny z denerwujących bugów to wyłączanie się wolnej woli simów. Ot, pewnego dnia simowie zaczną stać jak kołki i czekać, aż coś im każesz robić. O ile dwójką simów da się zająć, o tyle nie wyobrażam sobie grania większą rodziną.
Z tym często się mierzyłam grając na Wyspach. Niestety, jeśli zdarzy Wam się taki bug musicie przeprowadzić rodzinę na inną parcelę - przez te kilka lat, od kiedy posiadam grę, nie udało mi się znaleźć innej metody.


Co do czystych wersji otoczeń - dlaczego warto je wgrać?
Przede wszystkim dlatego, że twórcy byli leniwi i zostawili w oryginalnych otoczeniach masę błędów i niedoróbek. 
Przykład? No chociażby ta urocza rodzinka - Wódz, jego żona i córka.


Wiedzieliście, że nie mają oni połączeń w drzewie genealogicznym?

Dopiero w czystej wersji otoczeń to poprawiono...no prawie. Bo w drzewku, z widoku małej widać tylko ojca xD



Poważniejszym problemem są pozostawieni w grze Otomanowie czy klubowicze z Klubu Ogrodników. Mają niepełne dane, ale nadal występują w otoczeniu, przez co gra pewnego dnia może ich zespawnować na waszej parceli, co z kolei może doprowadzić do zepsucia otoczenia.
Dlaczego ci simowie znajdują się w grze? Podejrzewam, że to przez to, że gra jest stworzona na bazie TS i kilku jej dodatków (m.in. Zwierzaki, Cztery Pory Roku, Podróże), bo w kodzie można znaleźć ich pozostałości.


Teraz coś, co nie jest błędem, a może Was podirytować. 
Zacznijmy od jednej ważnej kwestii - Historie były pisane pod laptopy. A że laptopy w 2008 roku mocno odstawały od pecetów, gra musiała być bardziej zoptymalizowana i dostosowana pod słabszy sprzęt. 

Te pozostałości laptopowe widać właśnie w skrótach klawiszowych, domyślnie odpalonym trybie okienkowym, a także w menu, gdzie możemy włączyć podgląd stanu baterii.



Widać to także w ustawieniach graficznych. Mimo tego, że dasz wszystko na full, gra i tak ma rozmyte tekstury (są skalowane do niższych rozdzielczości). Mnie to strasznie irytuje, ale niestety nie znalazłam żadnej metody, żeby to "naprawić". Czytałam dużo na ten temat, grzebałam w ustawieniach pliku graphic rules, niestety, wszystko na nic. 
Mimo, że wgrałam obiekty, które mają większą rozdzielczość tekstur, gra nadal, uparcie, skaluje je w dół.

Do tego rozmycia da się przyzwyczaić, gorzej jak chcecie wgrać jakieś ciuchy CC. Te typowo Maxis Matchowe, które korzystają z tekstur z gry lub są robione na ich podstawie, działają poprawnie. Tu idealny przykład - ciuchy od Skell z bloga Repository Project.



Gorzej z ciuchami, które korzystają z własnego mesha i własnych tekstur,  bo robią się takie...dziwne.


Tekstura robi się mocno rozmyta, mamy dziwne cienie i światło odbija się w nich strasznie mocno. 

Musicie także zrezygnować z ciuchów dwuczęściowych, bo jak widać, nie da się ich wybrać w panelu. Niestety, nie da się tego ominąć Insimenatorem, bo co prawda kupić górę i dół kupicie, ale nie będziecie mogli ich założyć.

Ale o tym jakie CC i jakie mody możecie wgrać napiszę w kolejnym poście.


Kolejny błąd, to błąd typowy dla dwójeczki - znikające pragnienia. Nie ma na to lekarstwa, trzeba poczekać, aż gra sama je przeroluje.




Teraz coś raczej śmiesznego, chociaż irytującego - ten piękny łuk weselny...


...jest zbugowany.

Może nie jakoś strasznie, ale mnie to kłuje w oczy osobiście. Jeśli macie wyłączony podgląd wydarzeń specjalnych, czyli cutscenki, to animacja ślubu jest popsuta.

No zobaczcie sami.





Jak sobie z tym poradzić? Należy ściągnąć inny łuk, ja korzystam z tego.


To konwersja łuku z TS4. I animacja tutaj działa poprawnie :)



Teraz bug, który może Wam przeszkodzić w dalszej rozgrywce na danej parceli.
Musicie wiedzieć, że w tej grze nie ma kodu testingcheatsenabled.
Kiedy nasz sim się zatnie, to tu może pomóc tylko batbox. Dlatego niezbędne jest pobranie go.


Niestety ten mod nie poradzi sobie z problemem "obiektów w użyciu".



Polega on na tym, że gra widzi jakiś obiekty jakby był przez kogoś używany. Co gorsza, w tej grze ma także kodu move_objects i takiego przedmiotu nie da się usunąć. 
Po pewnym czasie takich obiektów zacznie Wam przybywać, aż w końcu trzeba będzie poszukać innego domu. 
Nie udało mi się znaleźć na to fixa.

Taralala poratowała fixem!

Pobieracie stąd moda, wrzucacie do Downloads.
Uruchamiacie grę, ten specjalny obiekt znajdziecie w kategorii Natura. To takie żółte coś. 


Stawiacie to w miejscu, gdzie jest zacięty obiekt. 


Wracacie do trybu życia, jeśli macie włączoną pauzę to ją wyłączcie. 

Po chwili obiekt zniknie.


Dostaniecie powiadomienie o tym, co zostało usunięte.



W tej grze również jest problem z zepsutymi schematami twarzy. Koniecznie pobierzcie moda, na ich naprawę. Uwaga! Mod zadziała dopiero na nowo wygenerowane buźki. Simowie, którzy posiadali uszkodzony schemat przed wgraniem tego moda nadal będą mieć zepsutą twarz.


Jak na razie to tyle najbardziej irytujących i krytycznych błędów.
Jeśli o czymś sobie przypomnę to Was poinformuję w dodatkowym poście! :D

Do przeczytania w kolejnej części!

Xao

2 komentarze:

  1. Próbowałaś może moda Stuck Object Remover, żeby naprawić ten problem z "używanymi" obiektami? Jeśli nie to podsyłam linka: http://www.moreawesomethanyou.com/smf/index.php?topic=1609.0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KOCHAM CIĘ ZA TO! TAK, DZIAŁA!! Pozwól, że dodam ten patent do tipów!

      Usuń