Wprowadzenie do TSH z Bezludnej Wyspy

Siema!

Dzisiaj przychodzę do Was z pierwszą częścią garści informacji, modów i porad do Historii z Bezludnej Wyspy.

Postaram się przekazać Wam całą swoją wiedzę o tym jak w to grać, jak poradzić sobie z błędami, jakie mody tu działają, a jakie nie.

Nie traćmy czasu, zaczynajmy! :D




Wprowadzenie


Zacznę od przedstawienia Wam czym ta część Historii różni się od TS2 i pokażę  podstawy podstaw oraz kilka przydatnych modów. Jeśli znasz podstawy to i tak możesz tu się dowiedzieć o czymś przydatnym do gry.


-Cała gra toczy się na "bezludnej wyspie". Na początek mamy do wyboru tryb scenariusza, który rozgrywamy na Wyspie Radości lub tryb swobodny, rozgrywany na Wyspie Wanmami.

Początkującym graczom polecam rozegranie scenariusza! Dzięki niemu możecie w łatwy sposób ogarnąć jak działa ta gra.
Jeśli jednak nie chcesz rozgrywać scenariusza, możesz go obejść wgrywając do gry czyste otoczenia - możesz pobrać je stąd: Wyspa Radości i Wyspa Wanmami.
Te otoczenia wrzuca się do gry podobnie jak te do TS2, szukasz w Dokumentach folderu Electronic Arts->The Sims 2 Historie z bezludnej wyspy->Neighborhoods->NR PROFILU (jeśli nie masz utworzonego żadnego dodatkowego profilu masz do wyboru jeden, jeśli masz kilka nazwę profilu znajdziesz w pliku Profiles.ini). Tam masz dwa otoczenia N001 (scenariusz) i N002 (gra swobodna). Jeśli więc chcesz ominąć scenariusz pobierz oba otoczenia, jeśli chcesz rozegrać scenariusz i czasem pograć swobodnie pobierz tylko N002, a dopiero po rozegraniu scenariusza podmień otoczenie N001 (pamiętaj, że utracisz cały progres! Ale i tak mocno zalecam to zrobić. Lepiej stracić ten postęp scenariuszowy, niż stracić wielomiesięczny postęp w późniejszej, swobodnej rozgrywce. Dlaczego tak? Przeczytacie w opisie czystej wersji otoczeń!).
Zamiana to nie tylko wklejenie nowego otoczenia! Musisz usunąć to brudne otoczenie i dopiero wtedy wrzucić nowe! Jeśli go nie usuniesz, a wrzucisz nowe, to foldery połączą się, a nie nadpiszą, a otoczenie nadal będzie "brudne", czyli zabugowane!
Dokładnie przeczytajcie instrukcje instalacji na tamtej stronie!

Kontynuując.


-Na Wyspie na ma elektryczności czy bieżącej wody,



ale da się zbudować generator prądu


i zbiornik na deszczówkę.

Zapytacie - to jak się umyć bez tej wody? To powiem Wam - ta gra ma fajny bajer - możemy pływać w oceanie i stawach. Dzięki temu podwyższa się nasz poziom higieny.



-Potrzeby naszego sima można zaspokajać naciskając odpowiedni klawisz, są one opisane w panelu koło nazwy potrzeby, w nawiasie. Oczywiście nie jest to wymagane i można wydawać polecenia myszką, tak jak w TS2.



-Nie mamy standardowego zegara, dzień jest opisany w taki sposób:




 Jedna kropka, to trzy godziny.

-Jak widzicie, nie mamy również jak sprawdzić, ile dni zostało simowi do końca grupy wiekowej, jest na to jednak mod, o nim więcej powiem w kolejnej części tego cyklu postów.

-Dzień tygodnia można sprawdzić w panelu kariery, o ile jakąś posiadamy. Ale ta wiedza nie jest nam do niczego potrzebna, bo simowie pracują codziennie.


-Karierę wybieramy klikając na naszym simie.




Do wyboru mamy trzy kariery, każda ma dziesięć szczebli.



Pracować mogą nastolatkowie, dorośli i emeryci oraz...orangutany.

-W grze występują zjawiska pogodowe - naszych simów może zaskoczyć deszcz lub burza.

-No właśnie, jak już przy deszczu jesteśmy - deszczówka w zbiorniku na wodę może się skończyć. Dzieje się to po kilku upalnych dniach. Wtedy nasi simowie nie mogą brać prysznicu, ani się kąpać. Musimy poczekać do kolejnego deszczu, aby zbiornik się napełnił. Niestety nie ma żadnego licznika, żeby sprawdzić ile wody jeszcze mamy w zapasie.

-Po Wyspie podróżujemy używając portalów lub mapy.


Mapę znajdziesz tutaj:




-Nie mamy tutaj standardowej waluty. Nasze fundusze są określane jako ilość punktów żywności i ilość punktów zasobów. 


Punkty żywności zdobywamy zbierając owoce, łowiąc/polując na ryby i pracując. 
Punkty zasobów dostajemy jako wynagrodzenie za pracę, ale możemy je uzyskać dzięki:


rąbaniu drewna


ścinaniu bambusów maczetą


ścinaniu trawy


wydobywając obsydian


wydobywając kamień


zbierając kości


zbierając złom (xD)

Pewnie zapytacie skąd te bambusy, kamienie czy inne śmieci zdobyć?
Znajdziecie je na parcelach publicznych lub kupując w trybie budowania.




A jak zdobyć narzędzia? Czyli kilof, maczetę i siekierkę?
Jeśli rozgrywacie scenariusz będziecie odblokowywać te przedmioty w miarę postępów w historii. Jeśli pobraliście czyste otoczenia, to wszystkie będą odblokowane.
Kupujecie je z panelu sima, w zakładce z wyposażeniem.



-Simowie się normalnie starzeją, następuje to gdy zegar wskaże tą godzinę:



-W grze występuje system temperatury ciała sima. Nasz sim może zemdleć, gdy się przegrzeje, lub się przeziębić, gdy przemarznie.









Trzeba uważać na ten wskaźnik szczególnie przy dzieciach, ponieważ może je nam odebrać...opieka społeczna. Tak, na bezludnej wyspie występuje opieka społeczna!








Może ona nam zabrać dziecko, ale bez pomocy Insimenatora nie będzie się go dało odzyskać, ponieważ w grze nie da się adoptować dzieci.

Warto zainstalować sobie moda BO - Kids & Pets Unattended. Ten mod działa na Wyspach połowicznie - simowie nie będą mogli zostawić dzieci bez opieki (tak, są też opiekunki), gdy będą chcieli iść na parcele publiczną lub do pracy, ale za to nie pojawia się opieka społeczna i nie odbierze nam zaniedbanych dzieciaków.


-W grze można wybrać poziom trudności. To co zauważyłam, to szybsze opadanie poziomu potrzeb na wyższych poziomach, ale poza tym żadnych większych różnic.





-W Historiach nie mamy obaw. Simowie mają za to 4 pragnienia, a stan poziomu aspiracji opada. Nie ma również celu życiowego, jednak napisałam na grupie post z celami, które wymyśliłam i są dostosowane do tej części gry.

Znajdziecie je także na tym blogu, w którymś z kolejnych postów :)




-W grze można zaadoptować orangutany i hieny. Orangutany są bardziej przydatne od hien, ponieważ możemy im znaleźć pracę, no i są nieśmiertelne.

Za to hieny da się rozmnażać i chodzą polować poza naszą parcelę (orangutany wyjadają nasze banany).



Hiena



Orangutan

W scenariuszu możemy spotkać jaguara, ale niestety nie da się go adoptować w normalny sposób. Trzeba trochę przycheatować - możecie poczytać sobie jak to zrobić tutaj.

-W tej grze, aby włączyć tryb swobodnej kamery, należy nacisnąć klawisz U, a nie TAB jak w przypadku TS2. Aby z niego wyjść musicie ponownie nacisnąć klawisz U.

Teraz krótko o panelu gry w widoku sąsiedztwa.





Jak widzicie, różni się on od tego znanego z TS2.


Od góry, po kolei mamy tryb rodziny.




To akurat znacie z klasycznej gry.
Pamiętajcie, tu także nie usuwajcie simów przez ten kosz,
który widzicie w prawym dolnym rogu.
Usuwanie w ten sposób simów prowadzi do uszkodzenia otoczenia. 

Niżej mamy przycisk powrotu do sima.




Ten przycisk przenosi nas do ostatnio granej rodziny.
Przydatna sprawa, bo nie musicie szukać domku po całej mapie.

Kolejny przycisk to przycisk wystroju. 


Możemy w tym trybie udekorować nasze otoczenie.
Ważne info dla zmodowanych - tak, da się tu wgrać wszelakie hood deco, szczególnie polecam konwersje z TS4 - znajdziecie je tutaj.

Dalej mamy przycisk historii sąsiedztwa.



Jak nietrudno się domyślić otwiera on historię sąsiedztwa.


Niestety nie da się jej edytować w grze.

Ostatni przycisk to przycisk opcji.





Tu znajdziemy opcje, po prostu.

Ktoś mógłby teraz słusznie zapytać - "A gdzie tu jest kosz domów?"
Spieszę z odpowiedzią - nie ma kosza domów. W tej części gry nie da się postawić parceli w tradycyjny sposób.

Jednak postawienie nowej działki to nie jest rzecz niemożliwa.
Tutaj bardzo Wam się przyda ten dwuczęściowy poradnik. 





Zresztą, gdyby nie Sarah Blanca nie grałabym teraz w tą część gry i nie pisałabym tego poradnika. 


Jak chodzi o podstawy to by było już (chyba) na tyle. To czas przejść do...błędów.


Ale o tym w następnym poście! :D


Xao






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz